Deelnamevoorwaarden s.Oliver Card vanaf 23 augustus 2024
1. Toepassingsgebied
(1) s.Oliver Sales GmbH & Co. KG, Ostring, 97228 Rottendorf, Duitsland, de met haar verbonden dochterondernemingen en de partnerbedrijven van s.Oliver (hierna: 'Verstrekker') geven gezamenlijk de s.Oliver Card (hierna: 'Card') uit.
(2) Deze algemene deelnamevoorwaarden regelen de relatie tussen de verstrekker van de Card en de in aanmerking komende eindklant (hierna: 'Kaarthouder' of 'U') die deelneemt aan het s.Oliver Card-programma.
(3) Alleen natuurlijke personen die de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt en woonachtig zijn in België komen in aanmerking voor deelname.
(4) De deelname aan het s.Oliver Card-programma is gratis. Registreren voor het s.Oliver Card-programma is mogelijk in alle s.Oliver-filialen, s.Oliver outlets, bij deelnemende storepartners en tijdens het shoppen in de s.Oliver-webshop (hierna: 'webshop') of via de s.Oliver-app (hierna: 'app') door de verplichte velden in te vullen. Door u te registreren voor het s.Oliver Card-programma gaat u akkoord met de algemene deelnamevoorwaarden.
(5) Nadat u zich hebt geregistreerd voor het s.Oliver Card-programma, maken we een persoonlijk gebruikersprofiel voor u aan. Daarnaast wordt er een puntenaccount voor u aangemaakt die u kunt bekijken via uw online account. U kunt bovendien te allen tijde uw puntensaldo bekijken. ¹ ² ³ ⁴
(6) De kaarthouder moet ons onverwijld op de hoogte stellen van wijzigingen in zijn/haar aanmeldgegevens. ¹ ² ³ ⁴
2. Herroepingsrecht
U heeft het recht om binnen veertien dagen zonder opgaaf van reden uw s.Oliver Card-lidmaatschap te herroepen.
De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop het contract is gesloten.
Om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, dient u contact op te nemen met s.Oliver Sales GmbH & Co. KG, Ostring, 97228 Rottendorf, Duitsland, via de klantenhotline: 0800 82331. Vermeld daarbij duidelijk (bijv. per post of via e-mail) uw besluit om uw lidmaatschap op te zeggen.
Om de herroepingstermijn na te komen, volstaat het om de mededeling betreffende de gebruikmaking van het recht van herroeping voor het verstrijken van de herroepingstermijn te versturen.
Gevolgen van een herroeping
Als u uw lidmaatschap opzegt, hebt u geen toegang meer tot uw puntenaccount, kan u geen punten meer sparen en kan u geen gebruik meer maken van de toegevoegde waarde van de s.Oliver Card.
De gegevens en profielen die voor uw account zijn opgeslagen, worden verwijderd of geanonimiseerd.
Einde van de herroepingsvoorwaarden
3. Toekenning van statuspunten en andere voordelen
(1) Kaarthouders genieten vele voordelen. We behouden ons het recht voor om de inhoud van de voordelen te wijzigen, aan te vullen of te beperken. De actuele lijst van alle nationale voordelen kunt u online terugvinden op www.soliver-online.be/soliver-card/ of bij uw plaatselijke filiaal.
(2) Kaarthouders ontvangen bonuspunten over de respectieve waarde van hun aankoop bij het tonen van hun fysieke of digitale kaart in deelnemende s.Oliver stores, outlet stores in België (hierna: ‘Store(s)’), tijdens het doen van aankopen in de webshop of via de app onder de daar vermelde voorwaarden. Bovendien kunnen bonuspunten worden verworven in de daarvoor bedoelde tijdelijke acties. Bonuspunten worden overgedragen naar het bonusaccount van de kaarthouder, waar de punten worden opgeslagen en voortdurend worden opgeteld. De gespaarde punten kunnen niet worden overgedragen aan andere kaarthouders.
(3) Als een koopovereenkomst wordt ontbonden (herroeping, retourzending, omruiling, klacht, etc.), zal het betreffende tegoed weer worden afgetrokken van het bonuspuntensaldo. Tot het verstrijken van de geldende retourtermijn worden de punten weergegeven als zogenaamde 'gereserveerde punten'. De definitieve bijschrijving op uw puntenaccount vindt plaats na afloop van de geldende retourtermijn en op voorwaarde dat er geen definitieve aankoopannulering heeft plaatsgevonden. In geval van ontbinding van een overeenkomst (bijv. omruiling) hebt u geen recht op vergoeding van de aankoop op basis van het s.Oliver Card-programma.
(4) Tegoeden worden alleen toegekend bij het tonen van de Card in de store vóór betaling van het aankoopbedrag dan wel bij aankoop in de webshop dan wel app als geregistreerde en ingelogde kaarthouder. Een berekening achteraf is uitgesloten.
(5) De kaarthouder kan het tegoed aan bonuspunten regelmatig bekijken in de webshop op www.soliver-online.be/soliver-card/, in de app of hiernaar informeren in deelnemende s.Oliver stores en outlet stores. Bezwaren tegen het actuele bonussaldo moeten binnen een maand nadat het creditsaldo bekend is geworden schriftelijk worden ingediend onder vermelding van het Card-nummer en de betreffende kassabon. Als een vordering niet tijdig wordt ingediend, wordt dit beschouwd als goedkeuring van het creditsaldo.
(6) De punten die op het bonusaccount worden gecrediteerd, kunnen vanaf een puntensaldo van 1 punt worden verzilverd in de webshop of via de app.
(7) In deelnemende s.Oliver stores en outlet stores kunnen op verzoek van een s.Oliver-medewerker vouchers worden aangemaakt en van de aankoopwaarde worden afgetrokken vanaf een tegoed van 300 bonuspunten. De voucherwaarde wordt afgerond op hele eurobedragen. De resterende bonuspunten blijven behouden op het klantaccount. Alle deelnemende s.Oliver stores zijn terug te vinden in onze Storefinder via slectie van S.OLIVER CARD.
(8) De relevante periode voor het bepalen van het saldo aan bonuspunten zijn telkens de voorafgaande 12 maanden van het lidmaatschap van de kaarthouder. Transacties van meer dan 12 maanden geleden komen te vervallen.
(9) Punten die het eerst zijn verdiend, worden het eerst gecrediteerd wanneer deze worden verzilverd. Punten die zijn gereserveerdof vervallen worden niet meegeteld bij het bepalen van het puntensaldo voor de omzetting in een kortingsbon.
(10) Contante betaling van punten of vouchers is uitgesloten.
(11) Als kaarthouder profiteert u van een klantenkaartprogramma dat is afgestemd op uw behoeften. We maken gebruikersprofielen aan om u gepersonaliseerde aanbiedingen te kunnen doen die zijn afgestemd op uw interesses. Meer informatie hierover vindt u in de ‘privacyverklaringen’.
4. Misbruik van de kaart
De verstrekker behoudt zich het recht voor om alle schade als gevolg van misbruik van de kaart te verhalen op de kaarthouder.
5. Privacyverklaring
Alle informatie over de verwerking van uw gegevens, met name over uw rechten volgens artikel 13 van de AVG, kunt u terugvinden in de bepalingen met betrekking tot de privacyverklaring van de Card op https://www.soliver-online.be/privacyverklaring/ onder 'Bestellen in de webshop' of 'Creëren van een klantaccount (inclusief deelname aan het s.Oliver Card-programma)' of kunt u op een andere manier bij ons opvragen.
6. Opzegging, beëindiging, wijziging van deze voorwaarden
(1) De kaarthouder kan zijn deelname aan het Card-programma te allen tijde en zonder voorafgaande kennisgeving beëindigen. ¹ ² ³ De verstrekker kan de overeenkomst annuleren met inachtneming van een redelijke opzegtermijn. Dit laat het recht op een buitengewone opzegging onverlet.
(2) Als er gedurende drie volledige kalenderjaren geen nieuwe bonuspunten zijn verdiend, mag de verstrekker het account van de kaarthouder opzeggen. De klant kan echter op elk moment een nieuw lidmaatschap aanvragen.
(3) De verstrekker behoudt zich het recht voor om het Card-programma stop te zetten of te wijzigen en deze deelnamevoorwaarden te wijzigen. Wijzigingen worden via e-mail aan de kaarthouder meegedeeld en worden als goedgekeurd beschouwd als de kaarthouder niet binnen een maand na ontvangst van de schriftelijke kennisgeving bezwaar maakt bij de verstrekker of zijn/haar deelname opzegt. In geval van bezwaar door de kaarthouder is de verstrekker bevoegd om de deelname van de kaarthouder onmiddellijk te beëindigen. Als de kaarthouder de Card na het verstrijken van de termijn blijft gebruiken, wordt dit eveneens beschouwd als instemming met de wijzigingen.
7. Slotbepalingen
(1) Wat deze deelnamevoorwaarden en alle rechtsverhoudingen tussen de verstrekker en de kaarthouder met betrekking tot de Card betreft, is Belgisch recht van toepassing op kaarthouders die gevestigd zijn in België.
(2) Indien een bepaling in deze deelnamevoorwaarden ongeldig is of wordt, laat dit de geldigheid van alle andere bepalingen onverlet. De verstrekker is bevoegd om deze bepaling te vervangen door een rechtsgeldige bepaling die de economische zin en het doel van de ongeldige bepaling zo dicht mogelijk benadert.
(3) De tekst van de overeenkomst wordt na het sluiten van de overeenkomst niet bewaard door s.Oliver en is niet toegankelijk voor het lid.
(4) De verstrekker is niet bereid of verplicht om deel te nemen aan geschillenbeslechtingsprocedures bij arbitragecommissies voor consumenten.
¹ deelnemende s.Oliver store, outlet store.
² E-mail: service@soliver-online.be
³ Klantenhotline 0800 82331
⁴ www.soliver-online.be/soliver-card/